Zabudowy

Zabudowy międzynarodoweNajwyższa światowa jakość to nasz znak rozpoznawczy

Zabudowa aby uzyskać miano idealnej musi spełnić wiele oczekiwań. Wśród nich są walory trwałości i niezawodności, nie mniej ważny aspekt bezpieczeństwa oraz waga całej konstrukcji a także mnogość wariantów i akcesoriów dodatkowych dopasowujących zabudowę do indywidualnych oczekiwań.

Zabudowy, które odnajdziesz w naszej ofercie wykonane są w całości z aluminium, profili obustronnie skręcanych ze sobą i przykręconych do ramy podwozia, bez użycia znacznie cięższych elementów stalowych. Podłoga wykonywana jest z grubej 15 milimetrowej sklejki z fakturą antypoślizgową. Jest ona w pełni

wodoodporna, dodatkowo uszczelniona od spodu sylikonem. W podłodze mieści się od 8 do 10 uchwytów (w zależności od wielkości zabudowy) służących do mocowania pasów ściągających. Każda zabudowa posiada wewnątrz lampkę uruchamianą w kabinie kierowcy. Na wyposażeniu znajduje się 43 litrowa skrzynka narzędziowa zamykana na klucz oraz zbiornik na wodę z kranem i dozownikiem na mydło.

W użytkowaniu zabudowy pomaga nieznaczny skos dachu zabudowy. Dzięki temu woda nie gromadzi się na dachu w nadmiarze, stelaż nie jest narażony na nadmierne obciążenie. A w okresie zimowym inni użytkownicy drogi jadąc

 za nami nie zostaną zaskoczeni spadającymi z dachu taflami lodu. Ciekawym rozwiązaniem dodatkowym pomagającym zapanować nad bałaganem są międzyosiowe zabudowy, czyli podłużne skrzynki wzdłuż lewej i prawej strony o pojemności 210 litrów każda.

Nie bez znaczenia jest oszczędność paliwa z uwagi na mniejsze opory powietrza przy zastosowaniu tego elementu.

Warto pomyśleć o dodatkowym bezpieczeństwie oraz podniesieniu widoczności na drodze montując orurowanie pojazdu, czy system halogenów (najczęściej cztery światła) na kabinie sypialnej.

Zabudowa idealna musi spełnić wiele oczekiwań

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest zastosowanie przesuwnego boku. Jednego lub obu. Podstawowym jego celem jest umożliwienie załadunku towarów o nietypowych rozmiarach. Ponadto z pewnością skraca się czas pracy kierowcy, poprawia komfort.

Istnieją dwa możliwe systemy przesuwania: firanka oraz burtofiranka. Firanka posiada mini burtę o wysokości 150 mm, nie ma w niej zawiasów, przed załadunkiem burtę wysuwa się z prowadnic a następnie wsuwa na miejsce.

Z kolei burtofiranka ma burtę klasycznej wysokości – 400 mm. W tym wariancie występują zawiasy i obsługa tej burty jest identyczna jak pozostałych – odbezpieczenie pozwala na swobodne opuszczenie jej.

Dodatkowym zabezpieczeniem całego systemu jest gumowe uszczelnienie górnej części przesuwnego boku zabudowy, stanowiące ochronę przede wszystkim przed deszczem.

Kiedy niezbędna jest możliwość załadunku towarów górą (poprzez dach) – z pomocą przychodzi system przesuwnego dachu.

Można zamontować go razem z firanką (burtofiranką) a także osobno.

Z kolei w sytuacji, gdy przewożone towary mają niestandardową wysokość wprost idealnym rozwiązaniem jest system podnoszonego dachu. By nie montować na stałe wysokiej zabudowy (choćby na 2600 cm) i tracić na oporach powietrza (nawet mimo zastosowania spojlera) stosuje się dwu lub trójstopniowy mechanizm podnoszenia (maksymalnie 30 cm róznicy między położeniami).

Kabina sypialna

Kabina sypialna to zasadniczy element międzynarodówki. Jest równie istotna jak silnik. Komfort wypoczynku kierowcy przekłada się bezpośrednio na jakość pracy w ciągu dnia. W naszej ofercie znajdują się kabiny sypialne najbardziej uznanych producentów, są wśród nich Lamar, Spojkar oraz Lamico, Wejkama. Materiałem służący do budowy kabiny jest pokryty warstwą lakieru laminat poliestrowo-szklany oraz pianka poliuretanowa zapewniająca komfort cieplny w zmiennych warunkach otoczenia. Przy wyborze rozmiaru kabiny sypialnej (producenci posiadają kabiny w różnych rozmiarach) istotne jest zlicowanie jej z wysokością zabudowy aby zminimalizować opory powietrza i tym samym ograniczyć spalanie pojazdu. Opcjonalnie warto rozważyć

 zastosowanie dodatkowego spojlera umieszczonego nad kabiną sypialną. We wnętrzu kabiny zwanej również kurnikiem odnajdziemy welurową tapicerkę, przytulny, kilkunasto-centymetrowej grubości materac, wygodną poduszkę. Całość w stonowanych kolorach sprzyjających wypoczynkowi po całym dniu „za kółkiem”. O komfort cieplny dodatkowo zadba zamontowane w każdej kabinie wydajne ogrzewanie postojowe webasto Air Top 2000 lub eberspaecher, moc 2 kW z wyprowadzeniem na kabinie kierowcy oraz miniregulatorem.

O poczucie komfortu dbają także, kieszenie, lusterko a także lampka nocna. Okna zamontowane w kabinie są oczywiście uchylne, ponadto wykonane z przyciemnionego

 tworzywa co zmniejsza ekspozycję na słońce a także zapewnia prywatność wypoczywającemu. Od niedawna równolegle z kabinami dachowymi, producenci wprowadzili do oferty kabiny typu plecak. Umieszczone są za kabiną kierowcy, są podobnie jak te dachowe – zróżnicowane pod względem wielkości, niektóre modele pozwalają na wygodny sen dwóm osobom.

Z uwagi na przestrzeń, jakiej taka kabina potrzebuje (ok. 40 cm za kabiną kierowcy), montowana jest ona do zabudów 8 paletowych. Na przeszkodzie w stworzeniu zabudowy 10 paletowej z taką kabiną stoi niedostateczna długość ramy samochodów dostawczych do 3,5 tony aby taka konstrukcja spełniała wszystkie normy jakości i bezpieczeństwa.

Zawieszenie pneumatyczne

Międzynarodówka zazwyczaj przewozi towary do górnej granicy swojej ładowności, bywa nawet, że i ponad nią. Z pomocą przychodzi pneumatyczne zawieszenie (popularne „poduszki”) zamontowane między ramą a tylna osią. Niweluje ono bujanie samochodu, usztywniając go, poprawia prowadzenie,

zmniejszają także nacisk na fabryczne zawieszenie producenta wpływając na jego żywotność. Posiadają jeszcze jedną ważną cechę: w momencie dużego obciążenia samochód bez poduszek charakterystycznie osiada wzbudzając czasem

podejrzenie europejskich jak i polskich służb transportowych co do wagi przewożonego ładunku. Posiadając pneumatykę zawieszenia naciskamy guzik kompresora umieszczony w kabinie kierowcy, pompujemy odpowiednio mocno i możemy ruszać w trasę.

Certyfikat 2015/147590

Wspieramy rozwój firm
transportowych!